31.1.19

הדברת עופות


הם יכולים לספק הרבה חן ולא סתם חלק עיקרי מהם זוכים להיות סמל לשלווה, לשקט ולשלום, אך העופות יכולים גם להיות מאוד מזיקים ולא רצויים. כשם שיש הדברות כנגד מזיקים מעולם החרקים והמכרסמים, גם העופות יכולים להיות מסיגי גבול בבית, במשרד או בעסק.

מהי הדברת עופות?

המונח הדברה מתקשר אצל רוב האנשים להריגה של המזיקים. כך אנו עושים לנמלים ולתיקנים וברוב המקרים גם לעכברים ולטרמיטים. עם זאת, פעולת ההדברה מתייחסת למיגור אוכלוסייה מסוימת ולכן גם הרחקה שלה מאותו אזור יכולה להיות מספקת. דויטש הדברהבתל אביב למשל, ניתן להרחיק גם יונים ועטלפים בצורה שלא תהרוג אותם אלא רק תגרום להם לחפש מקום אחר ללכלך או להרעיש. הדברת עופות מתייחסת בעיקר להדברת יונים והדברת שקנאים כאשר הדברת עטלפים דומה לה מאוד אם כי עטלפים הם יונקים ולא משתייכים למשפחת העופות.


מדוע יש צורך להרחיק עופות?

כשם שהדברה בתל אביב מתבצעת כדי לנקות את המטבח שלכם מנמלים או מתיקנים, כך גם הדברת עופות נועדה להחזיר את איכות החיים שלכם לקדמותה. העופות מזיקים מאוד כיוון שהם מלכלכים, ואפשר לראות מה קורה למרפסת או לקורות עליונות במבנה גבוה שיונים מבקרות אותו באופן קבוע. לשלשלת רבה נמצאת באזור ומעבר לכך שמדובר באיכות חיים ירודה, הלשלשת מהווה פגיעה תברואתית. יחד עם האהבה לחיות המעופפות, אף אחד לא אוהב לשמוע יותר מידי כנפיים באדן החלון ברעשים שיכולים להיות חמורים ומעיקים מאוד, בעיקר בבקרים  ובלילות. במקרים קיצוניים יותר העופות מסכנות חיים באופן ישיר כמו למשל בנמלי תעופה, בחדירה למנועי המטוס.

כיצד מבצעים הדברת עופות?

·        יש הרבה דרכים להדברת עופות כאשר הדרך המפורסמת ביותר היא הצבת דוקרנים. יש יתרונות לדוקרנים כאשר מדובר בדרך הפשוטה והנוחה ביותר להתקנה. בסך הכול יש להניח דוקרנים על האזורים בהם העופות הולכים לעמוד למנוחתם וזו השיטה הזולה ביותר. החסרונות הם שמדובר בשיטה שרק מרחיקה אותם מלשבת ולא מהתעופפות, והעופות יכולים להתרגל ובסוף להצליח לעמוד. פתרון זה לא פותר את בעיית הצואה שמלכלכת את האזור.

·        פתרונות נוספים יכולים להיות יצירתיים ביותר אך לאו דווקא יעילים באותה מידה. שיטת הדחליל היא שיטה שהייתה נהוגה בעבר בשדות ואפילו שם כבר לא מיישמים אותה. העופות מתרגלים מהר מאוד לעובדה שלא מדובר באדם אמיתי מה גם שמדובר בפתרון לא כל כך דקורטיבי למרפסת ויותר על גבול ההומוריסטי. פתרון נוסף הוא הצבת מראה שיכולה לסנוור את היונים אך גם כאן, מדובר בפתרון לוקה בחסר.
·        הפתרון הכי טוב לבעיית היונים הן רשתות. הרשתות נמתחות בין הקירות כך שהעופות לא יוכלו להגיע למקומות בהם הם מועדים לפורענות. כך אפשר לחסוך את המעבר גם בחלקים הגבוהים ביותר כאשר מתיחת הרשת נעשית בטקטיקה מתאימה ובכל השטחים, אם כי גם פתרון זה יכול להיות פתרון לא כל כך דקורטיבי אם כי מועיל ביותר.

איפה צריך לבצע הדברת עופות?

הרחקת יונים ועופות שונים יכולה להתבצע בכל מקום החל מהמגזר הפרטי ועד המגזר התעשייתי. כמו כל הדברה בתל אביב ובחיפה, גם הדברת עופות מתבצעת על ידי בעלי מקצוע מוסמכים בלבד ולמרות שלא מדובר על שימוש בחומרים רעילים, יש צורך בידע ובניסיון כיצד להתמודד עם כל מקרה ומקרה. ההדברה מתבצעת בבתים פרטיים ובעיקר במרפסות ובגגות, בבנייני מגורים גדולים שיה להם חללים פנימיים או מרווחים בין הקירות החיצוניים בהם יונים יוצרים רעש רב, עסקים רבים שהעופות יוצרים חוסר היגיינה וכמובן בנמלים ובעיקר בנמלי תעופה בהם העופות עלולים לגרום לסיכון משמעותי יותר שיכול להיגמר במוות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה