1.8.18

מי גשמים בקיץ מגבירים יתושים?


שטחים פתוחים שצוברים מים במהלך החורף ולא מספיקים להתבייש לאורך הקיץ מחייבים הזמנה מסודרת של שירותי הדברת יתושים. במאמר הבא נציג את המאפיינים של שטחים מן הסוג הזה ונבין למה חשוב לתאם הדברה מקצועית

חרקים מסוימים ובהם יתושים ניזונים מתוך מאגרי מים פתוחים. הם משתמשים במאגרי המים הפתוחים על מנת לשתות, מרוכזים בסביבתם
כאשר הם מעוניינים להתרבות ומרגישים בנוח בגלל הלחות. מטבע הדברים, רוב מאגרי המים מתמלאים במהלך החורף ובגלל ירידת גשמים ומשקעים. הבעיה היא שלא כל מאגרי המים מספיקים להתבייש עד הקיץ, והשילוב בין הלחות הגבוהה והטמפרטורות הגבוהות יותר כר פורה להתפתחות של חרקים ויתושים.
הרצליה למשל היא עיר ששוכנת על חוף הים התיכון ויש בה המון מאגרי מים פתוחים שמתמלאים בחורף ולא תמיד מספיקים להתבייש עד הקיץ. באזור הספורטק, פארק הרצליה והמתחם שמכונה "השלולית" יש שטח שלם שמיועד רק בשביל זה ובו מרוכזים רוב היתושים והחרקים. כתוצאה מכך, העירייה המקומית נדרשת לדאוג לתדירות גבוהה של דויטש הדברה בהרצליה ולעדכן גם את הציבור בדבר הסיכונים הקיימים.

כך מונעים הצטברות חרקים ויתושים


אחרי שמבינים למה וכיצד מי גשמים מגבירים את הנוכחות של היתושים בהרצליה ניתן לעבור להיבט המעשי של התמודדות עם התופעה. כאן יש כמה דגשים שעליהם חשוב להקפיד במסגרת הדברה בהרצליה ובכלל:
א. ריקון מאגרי המים – רוב מאגרי המים שמתמלאים באופן טבעי לאורך החורף לא אמורים להישאר מלאים גם בקיץ. מבחינה ביולוגית, החיות שמגיעות למאגרי המים בחורף נוטות לעזוב ובהם גם הציפורים שעבורם ישראל נמצאת ממש באמצע מסלול הנדידה. כתוצאה מכך, אפשר לרוקן את מאגרי המים ללא חשש ולהתייעץ עם חברות הדברה בהרצליה בכל מקרה של דילמה והתלבטות.
ב. שמירה על ניקיון – המים שיש בתוך המאגרים המלאים הם לא הסיבה היחידה להתפתחות של מושבות חרקים ויתושים. בין היתר, אותם חרקים מגיעים לאזור של המאגרים כאשר מצטברים בהם פסולת ולכלוך. הדרך היחידה למנוע את הגעת החרקים על רקע הפסולת והלכלוך היא כמובן לשמור על הניקיון. חשוב להקפיד על ניקיון לאורך אורך השנה ובעיקר בתקופות הרגישות שבהן יש סיכוי גבוה יותר להופעת יתושים.
ג. שימוש בחומרי הדברה מתאימים – בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל חומר יכול להתאים עבור הדברה של חרקים, מזיקים, יתושים ומעופפים שמגיעים למאגרי מים מלאים. השימוש בחומרי הדברה הוא פונקציה של סוג החרקים ושל תנאי השטח. כתוצאה מכך, הגורם היחיד שמוסמך לקבל החלטה לגבי הדברת יתושים היא חברת הדברה.

כך בוחרים חברת הדברה בהרצליה


חברה שמציעה שירותי הדברה בהרצליה פועלת באופן קצת שונה בהשוואה לחברות שעובדות באותו תחום אבל באזורים אחרים בארץ. כאמור, תנאי האקלים בהרצליה בפרט ובשרון בכלל מתאפיינים באחוזי לחות גבוהים. הקרבה לחוף הים וכמות המשקעים הגבוהה בהשוואה לדרום משפיעים על הנוכחות של חרקים ומעופפים ודורשים התאמה מסוימת מבחינת בחירת חומרי הדברה.
בנוסף, לנציגי חברת הדברה בעיר מרכזית כמו הרצליה אין מקום לפשרות לגבי איכות החומרים שבהם היא משתמשת. נציגי חברת ההדברה צריכים לבחור בקפידה את החומרים הטובים ביותר ולוודא שהם מתאימים לסוג החומרים והמזיקים. בצורה כזו ניתן לבצע הדברה יעילה ולהרחיק את היתושים גם מסביבת מאגרי מים גדולים.
לסיכום, מאגרי מים מושכים אליהם יתושים לכל אורך השנה וכאשר הם לא מספיקים להתרוקן זה עלול לקרות גם בקיץ. הפתרון הוא כמו תמיד להתייעץ עם אנשי מקצוע ולתת עדיפות לחברת הדברה מקומית ומנוסה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה