5.2.17

האגם בהרצליה – איך שומרים על איכות המים באגמים? האם מבצעים הדברה?

אגמים יכולים להוות גורם גידול מרכזי למזיקים

אגם הוא מאגר מים בו המים רוב הזמן עומדים. עקב תכונה זו, אגם יכול להוות ממש חממה לגידול יתושים. הטמפרטורה החמה של המים, בשילוב עם העובדה שהם עומדים, גורמת ליתושים להטיל את הביצים במים ולהתרבות. לכן, במקומות כמו האגם בהרצליה חשוב מאוד לבצע הדברה, אשר תמנע את מטרד היתושים עבור התושבים. ראוי לציין שבמים עומדים יכולים להתפתח מזיקים נוספים, אך הם אינם מטרידים כמו היתושים ולרוב ההשפעה שלהם פחותה. הדברה בהרצליה ליתושים היא חשובה, על מנת למנוע את התרבות זחלי היתושים. חשוב לזכור שהדברה מוצלחת של יתושים צריכה להתבצע כבר בשלב הזחל, כדי למנוע את התרבות הדור הבא.

קיימות שיטות שונות להדברת אגם מיתושים

הדברה בהרצליה צריכה להיעשות עם מקסימום אפקט על המזיקים, אך תוך שמירה על איכות הסביבה ועל בריאות התושבים. קיימות מספר שיטות לביצוע הדברה באגמים:

·         הדברה קלאסית – זוהי הדברה שמבוססת על שימוש בחומרי הדברה שמפזרים באגם. חומרים אלו קוטלים את זחלי היתושים ביעילות רבה, והיישום של השיטה הוא פשוט למדי. חשוב לדעת שהחומרים בהם משתמשים בהדברה מסוג זה עלולים להיות רעילים לבני אדם בריכוזים מסוימים, ולכן חשוב לבצעה בצורה מקצועית ביותר. בנוסף, בעלי החיים ששותים ממי האגם גם עלולים להינזק ממנה, ולכן באזורים ציבוריים חשוב לבחון את היתרונות מול החסרונות של סוג הדברה זה.


·         הדברה ביולוגית – בטבע יש מגוון סוגים של בעלי חיים שטורפים את זחלי היתושים. עובדה זו מהווה למעשה פוטנציאל אדיר בהדברה, עם מינימום נזק לסביבה. השימוש הנפוץ הוא בדגים, בעיקר דגים מסוג גמבוזיה, אשר משגשגים בזכות זחלי היתושים ואוכלים אותם בכמויות גדולות. חשוב לשים לב שדגים אלו לא יפריעו למגוון האקולוגי הנוסף באגם. מינים אחרים שמזיקים לזחלי היתושים הם טפילים של זחלי היתושים, אשר יכולים להזיק אך ורק להם.

·         הדברה פיזית – זחלי היתושים זקוקים לעלות אל מעל המים כדי לנשום אוויר. לכן, אחת השיטות המקובלות היא פיזור של חומר שומני בלתי מזיק לסביבה על פני המים. כך, הזחלים לא יכולים לנשום והם מתים במהירות. שיטה זו עשויה להיות מעט פחות אסתטית עבור אזור שהוא ציבורי וחיצוני, אך היא פשוטה לביצוע וזולה באופן יחסי.

מומלץ לשלב בין מספר שיטות הדברה

יתושים הם מזיק בעייתי מאוד שלא פשוט להיפטר ממנו. לכן, בביצוע הדברה בהרצליה מומלץ לשלב בין כמה סוגי הדברה, ולשקול את הסיכויים מול הסיכונים שיש בכל סוג. בנוסף, במידה ויש בקרבת האזור שורץ היתושים מקורות מים שניתן להיפטר מהם, מומלץ מאוד לייבשם. עוד דבר שחשוב לזכור הוא שבחירה במדביר מקצועי היא קריטית, כיוון שרק מדביר כזה יוכל לאפשר לכם להיפטר מן המזיקים ללא פגיעה סביבתית וביעילות מרבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה