28.5.14

כיצד מבצעים הדברת עכברים באופן אקולוגי?

איש לא יערער על העובדה כי כיום רבים מתושבי העולם מודעים לנושא איכות הסביבה בצורה בולטת ביותר, ובוודאי שבעולם המערבי בו אנו חיים. בהקשר זה ניתן לומר כי יום איכות הסביבה מעלה לדיון הרבה שאלות מוסריות וקונקרטיות אשר נוגעות לנושאים שונים, וביניהם גם נושא של הדברת עכברים. למרות שמכרסמים כמו חולדות או עכברים נחשבים על פי רוב למטרד נפוץ אשר יכול לשאת עמו מחלות ונזקים, הרי שיש צורך לבחון לעומק את שיטות ההדברה הפולשניות ולהשוות בין הדברה קונבנציונאלית לבין הדברה אקולוגית.
ראשית, במהלך הדברת עכברים באופן אקולוגי אין שימוש בחומרים מסוכנים לבני אדם או לסביבה. אין חשש
מזיהום של סביבת המגורים או משאיפת חומרים רעילים בקרב תינוקות או אפילו חיות מחמד. שנית, הדברה אקולוגית מבוססת על חומרים טבעיים: בהדברה כזו אין צורך לעזוב את הבית לאחר הריסוס והמדביר עצמו מרסס ללא מסיכה.


בעיות אקולוגיות הנובעות מהדברה פולשנית

היתרונות של הדברת עכברים אקולוגית הם רק חלק קטן ממערכת השיקולים הסביבתית. למעשה, הדברה מן הסוג הזה מונעת שורה ארוכה של בעיות אקולוגיות הנובעות מהדברה פולשנית:

  • -          זיהום מי תהום
  • -          הפרת איזון אקולוגי
  • -          חוסר יעילות בטווח הרחוק
  • -          פגיעה בכדור הארץ ובאיכות הסביבה
  • -          הרחקת מכרסמים חיוביים


הדברה פולשנית מתבצעת בצורה אגרסיבית ולכן היא אינה עולה בקנה אחד עם העקרונות של סביבה ירוקה ונקייה. יום איכות הסביבה הוא הזדמנות יוצאת דופן לבחון מחדש את הנושא של הדברה פולשנית, בעיקר בהקשר של הדברת עכברים. דווקא מכרסמים אותם לא ניתן להדביר באופן עצמאי דורשים התייחסות מקורית ושיטות פעולה אפקטיביות. את המטרה הזו ניתן להשיג בעיקר באמצעות שימוש בחומרים אקולוגיים וטבעיים.

לסיכום, לא חייבים לחיות עם עכברים, מכרסמים או מזיקים, אבל גם אין סיבה לפגוע בכדור הארץ במהלך ההדברה. רצוי להתייעץ עם איש מקצוע לגבי הדברה אקולוגית ולהבין לעומק את המשמעות של הנושא. את ההדברה הזו כדאי לבצע לא רק ביום איכות הסביבה אלא גם בשאר השנה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה