3.2.14

לכבוד יום הביצות הבינלאומי: חיטוי מאגרי מים

מדי שנה בתאריך ה 2 בפברואר מתקיים יום הביצות הבינלאומי. ביום זה מגבירים מודעות בעולם, הן סוכנויות ממשלתיות והן גורמים וארגונים לא ממשלתיים לערכם של בתי הגידול הלחים – הביצות. הביצות ידועות כמאגר מים שאינו נקי ושמור, וכן הן מביאות עימם גורמים בלתי רצויים כמו מזיקים וחרקים. ביום הביצות הבינלאומי גברה המודעות החשובה אף יותר, לחיטוי מאגרי מים ביתיים. במסגרת היום שקרב ובא, נספר לכם על התהליך החשוב הזה, שיש לעשות בכל בניין מגורים בעל מאגר מים. החשיבות של חיטוי מאגרי מים גבוהה, מי שתייה לא מטופלים יכולים להכיל בקטריות וחיידקים שונים, שבהחלט לא בריאים ואף מסוכנים לשתייה או כל שימוש אחר כמו צחצוח שיניים, שטיפות פירות וירקות וכדומה. כמו כן על פי חוק מכון התקנים הישראלי, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות ישנה חובה לחטא כל מאגר מים אחת לשנה לפחות.

מדוע חשוב תהליך חיטוי מאגרי מים?

מאגר מים עשוי להזדהם מגורמים שונים כמו:
  • תהליכים קורוזיביים – ידוע כי מים עשויים לגרום לחלודה. בכיוון ההפוך, החלודה עשויה לפגוע במים. מאגר
    שנוצרת בו חלודה עשוי להזדהם במהרה.
  • אבנית – אבנית שמצטברת במאגרי המים.
  • זיהומים חיידקיים – כמו כל דבר, גם מאגר מים עשוי להזדהם בזיהומים חיידקיים, עובש ופטריות.
  • הסתננות של מזיקים – מזיקים וחיות שעלולים להסתנן אל מאגר המים כמו עכברים, חולדות, צואת יונים וכדומה, עשויים לפגוע בו, ולזהם אותו משמעותית.

כיצד לדאוג לחיטוי מאגרי מים?

הניקוי מתבצע באמצעות חברה בעלת ניסיון רב בתחום. החברות מומחיות לניקוי המאגר, והוא מתבצע בצורה הבאה:
  • ריקון המאגר – ראשית החברות מרוקנות את מאגר המים לגמרי, כך שיהיה נקי ממים לגמרי.
  • ניקוי ראשוני – החברות מבצעות ניקיון ראשוני למאגר באמצעות כלור ומברשות מיוחדות, בכדי לחטא אותו מחיידקים וזיהומים.
  • חידוש אטימת הצנרת – נעשית אטימה מחדש של הצנרת בכדי למנוע נזילות ממקורות חיצוניים, ובכך הסיכוי להופעת מזהמים קטן משמעותית.
חשיבות של פעולה זו גבוהה מאוד, ומעבר לכך שהיא דואגת למים נקיים ומונעת זיהום, היא גם מונעת ליקויים נוספים, כמו ירידות לחץ ואי רציפויות באספקת המים. מלבד זאת, חשוב לזכור שוב, כי הפעולה מחויבת על פי חוק מכון התקנים הישראלי ועל פי הנחיות משרד הבריאות.


לכבוד יום הביצות הבינלאומי – בצעו חיטוי למאגר המים


אם לא ביצעתם זאת מעל חצי שנה, זה הזמן שלכם לחפש חברה המומחית בחיטוי מאגרי מים, לאגד את וועד הבניין, ולבצע ניקיון יסודי במאגר המים. אם וועד הבית לא מכיר בחברה מומחית, תוכלו תמיד לחפש באמצעות אתרי האינטרנט אחר חברות שונות המתמחות בתחום. מומלץ לקחת חברה בעלת וותק וניסיון, שמבצעת עבודות אלו במשך זמן רב, בכדי להיות בטוחים שהעבודה נעשית על ידי חברה מקצועית ואמינה. 

תגובה 1: